2016-04-11 10:02:06

Aydın Erbay LESCON’nun nasıl dünya devleri arasına girdiğini açıkladı

LESCON Türkiye'de ilk oldu dünyada devler arasına girdi. İşte ünlü işadamı Aydın Erbay'dan krizde dahi büyümenin sırrı

LESCON GÜCÜNÜN FARKINDA VAZGEÇİLMEZLİĞİN PEŞİNDE...

 

Global Ekonomi / Müge Meşe

Başarıyı tırnaklarıyla sökerek elde eden bir isim Aydın Erbay. “Bir dünya markası yaratacağım’’ diyerek kurduğu LESCON, bugün Türkiye’nin ilk ve tek spor markası olarak dünya markaları arasında yerini aldı. LESCON’u, ülke çapında 8 bin metre karelik 40 mağaza ve 600 bayi ile her noktada ulaşılabilir kılan Erbay ile markanın gelişim sürecinden başarının formülüne uzanan yolu konuştuk.

 aydın erbay lescon

Aydın bey LESCON’un dününü anlatır mısınız öncelikle?

Bildiğiniz gibi markamız Türkiye’nin ilk ve tek aktif spor Türk markasıdır. Şu ana kadar geldiğimiz nokta bundan sonraki hedeflerimizi belirlememiz açısından da çok önemli. 2008 yılından sonra Türkiye, Çin’den sonra en çok büyüyen ülke olmuştur. Bizimde iyi bir vizyon çizmemiz için bir takım radikal kararlar almamız gerekliydi. Bir dünya markası olmamız için şirketin kurumsal yapısında çok önemli kararlar aldık. Gerek dünya markası vizyonumuzda gerekse kurumsal yapıda hedeflerimize uymayan üst düzey kişilerle dahi yollarımızı ayırdık ve 2011 yılında yeni bir icra kurulu oluşturduk.

 

Yeni icra kurulunu kimler oluşturuyor?

Üç oğlum icra kurulunu oluşturuyor ancak şunu belirtmek isterim, her biri Lescon kurulduğundan beri en alt basamaktan yetişerek bulundukları mevkileri hak ettikleri için buradalar.

 

Peki Aydın bey aile şirketi yapısı ve kurumsallık aynı anda mümkün mü?

Kesinlikle Lescon’da bu mümkün. Zaten ben kurumsallıktan yana oldum hep ve bu yüzden çocuklarımı da bu düstur ve eğitimle yetiştiler. Türkiye’de ki aile şirketlerinde çok zor hatta imkansız olan koltuk devretme ve yetki verme olayını ben icra kuruluna tam insiyatif vererek yaptım. Ben koltuk sevdalısı değil,markamın sevdalısıyım. Kurumsallığa verdiğim önem buradan da anlaşılmalıdır.

lescon

Displaying 20160401_115326_resized_1.jpgDisplaying 20160401_115326_resized_1.jpgDisplaying 20160401_115326_resized_1.jpgDisplaying 20160401_115305_resized.jpg

 Hangi düzenlemelere gittiniz yeni yapılanma sürecinde?

Hedef ve vizyonumuza uygun yapılandıktan sonra önemli hedeflerimizden biri olan mağazalaşma alanında çok ciddi kararlar aldık. Yanlış açılan 13 noktayı kapattık. 2011’de kaliteli bir alt yapı kurup, uzun zamandır kamuoyundan gelen istekleri de değerlendirerek oluşturduğumuz yeni bir logo amblem değişikliğine karar verdik ve Türkiye ve 100 ülkede tescil müracatlarında bulunduk... Bu süreçlerin 2014 yılında tamamlanmasıyla 2015’te yeni logo amblem, koleksiyon ve ekibimizle her şey istediğim gibi olmuştu ve görücüye çıkmaya hazırdık. Zaten yeni mağazacılık vizyonumuza uygun kadrolar da hazırdı... Artık biz diyen, kurumsal bir kültüre sahip olan bir icra kurulu ve ekip vardı. Böylece 2015 yılında yaşanan siyasi ve ticari olumsuzluklara rağmen krizden etkilenmedik ve % 30 büyüdük.

 

Bu başarının sırrı ne sizce?

Bu başarı ve büyüme, ekibin ve yapılan yatırımların başarısıydı. Hayatımda hep şuna inandım; “yaptığın işin, hedefin doğruluğuna sen ve ekibin inanmışsa başarmamak için hiçbir sebep yok.’’ Hele ki krizde büyümek hem cesaret hem strateji isteyen bir konudur. Çünkü asıl zor olan, hedefe vardıktan sonra orada kalıcı olabilmektir. Dünya markalarına ‘bende varım’ diyorsun seni örnek alan, senden sonra var olan markalarında artık hedefindesin. Ama benim rekabeti ve zoru seven bir yapım var. Bu çalışanlarımızın da benimsediği bir karakter oldu. Ekibime devamlı “biz Türkiye’nin gururu olacağız’’ dedim. Bizim için hedefi yakalamak, başarmak maddi kazançtan daha önemli. Çünkü önceliğimiz, kazandıran bir sistem kurmak ve bunu herkese adaletli dağıtabilmek. Para sonradan tıpış tıpış gelir. Zaten hem İngilizce hem de Türkçe tescilli olan sloganımız her şeyi anlatıyor: “KAZANMAK GİBİSİ YOK"

LESCON’un ülke genelinde kaç bayisi bulunuyor?

Şu anda Türkiye’de 8bin metre karelik 40 tane konsept mağazamız, 600 Corner bayimiz bulunuyor. Birçok önemli kurumun spor giysilerini giydiren bir markayız.

lescon

 

Bundan sonraki hedefleriniz neler?

Bundan sonraki hedeflerimiz; 1O yıl içinde 50,60 bin metre kare alana ulaşabilecek 200-250 adet mağazalar zinciri oluşturmak ve sosyal sorumluluk projeleri yürüten bir Türkiye markası olmak.

 

Yurt dışına açılmak, hedefleriniz dahilinde mi?

Geçmişte yaşamış olduğum Almanya’da çok büyük bedel ödediğim bir tecrübemiz var. Bu sebeple önce ülkemde ciddi hedefleri yakalamış bir marka olduktan sonra yurt dışına mağazalaşarak gitmek istiyoruz. Önemli olan hedefini ve gücünü bilebilmek, vazgeçilmezi ortaya koyabilmek, markamız hedeflerine bu vizyon ve kültürle gidiyor. Tabi ki yurt dışına satışlarımız var ve bu talepler kendiliğinden oluşuyor. Daha dış ticaret birimimizi kurmadan dahi talep alıyoruz yutdışından ve bu ciromuzun % 5’ini oluşturuyor. Bu durum bizi mutlu etse de firma olarak bir birimin alt yapısını kurmadan harekete geçemeyiz. Çünkü biz konsept olarak, mağaza olarak gitmeliyiz yurt dışına. Ancak,hedeflerimize inanan bir grup olursa oturur konuşuruz...

aydın erbay lescon

 

İş dışında özel bir ilgi alanınız var mı?

Sürekli yeni bir şeyler öğrenmeye, araştırmaya hevesli bir yapım var. Siyasetle çok yakından ilgiliyim, gündemi çok iyi takip ediyor olmamın yanı sıra çeşitli STK’ların başkanlıklarını da yürütüyorum. Ayrıca 40 yıllık iş tecrübelerimi siyasete aktarmak, ülkeme hizmet etmek istiyorum. Onun için bizim gibi insanların siyasetin içinde olması gerektiğine inanıyorum. Ve çevremde de kabul gören bir gurme yanım var. Damak zevkim çok iyidir özellikle et üzerine.

 

Ünlü işadamı Aydın Erbay bundan sonraki sürpriz hedefini ise Global Ekonomi dergisine açıkladı. Aydın Erbay'ın yeni sürprizini Global ekonomi Gürcistan özel sayısında okuyabilirsiniz